vrijdag 26 augustus 2011

update Benthe


Hallo allemaal, verschillende dames hebben gevraagd hoe het met Benthe gaat dus hierbij even een update.

Het gaat echt ontzettend goed. Ze is een erg lieve en sociale hond. Wil met alle honden spelen maakt niet uit hoe groot ze zijn.
De bench is nu wel echt haar plekje en ze gaat er zelf ook in om te slapen.
Ze vind het alleen nog niet leuk als het deurtje dichtgaat. Zo lang ik in beeld ben is dit ook niet erg maar als ik wegga geeft ze toch een miniconcertje van hooguit 5 minuten weg. Dus dat is te overzien.


In het bos gaat het perfect. Ze loopt al vanaf het begin los en luistert erg goed en blijft bij me in de buurt. Ook zijn we al naar de hondenzwemplaats geweest. In het begin een beetje eng, de eerste stapjes in het water. Maar het waaide ook hard en het water kwam met golfjes op het strandje. De 2e keer was het water heel rustig. Ze ging een paar stapjes in het water en toen kwam er een labrador aandenderen. Ze vond het prachtig en ging er gelijk achteraan. Dat was de vuurdoop. Daarna ging ze de bal apporteren uit het water!!






Zindelijkheid is nog wel een puntje van aandacht. Vorige week en de week ervoor had ze af en toe een dag niet in huis geplast. Afgelopen weekend zelfs 3 dagen achter elkaar niet. Maandag en dinsdag toch weer een plas in huis en vanaf woensdag gaat het weer goed. Maar dat is nog niet zindelijk. Ik ga gewoon vaak genoeg met haar naar buiten. Zou wel lekker zijn als ze zindelijk is maar daar heb je geduld voor nodig. Ik hoor graag de ervaringen van de andere blogsters die net een pup hebben en dat zijn er wel een paar geloof ik.
Zo jullie zijn weer op de hoogte voor nu. Oh ja, morgen gaat de puppy cursus beginnen en daar hebben we veel zin in!

Fijn weekend allemaal.
Groetjes Peggy (en Benthe natuurlijk)


23 opmerkingen:

  1. Oh, wat een schat!
    Geweldige foto's.....
    Fijn dat het zo goed gaat.
    Veel succes met de puppycursus!

    Een heel fijn weekend, lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is een echt schatje! Wat mis ik mijn hondje ...
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. 't Is een moppie!! Gezellige foto's met de andere honden. En Benthe is een topmodel. Die 'natte' foto is zooo leuk.
    Lieve groetjes,
    Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo te zien heeft zij het reuze naar haar zin.

    Mijn hond is ook zo gek zwemmen, de kleine hond niet hoor! Hij wil niet eens met zijn pootjes in het water.

    Het wordt een prachtige hond.

    Lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Peggy,
    Ik heb even bijgelezen bij je, en ik zie dat je huis groeit, en je hond ook...haha....
    Een heerlijke doerak volgens mij, die groeit vanzelf...nu het huis nog...
    Zonnige???groetjes, Margot

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hoi wat leuk te horen dat het zo goed gaat met benthe geweldige schat een lekker sociaal dat is zekker met al die honden op de foto`s groetjes rommy knuffel voor de kleine schat

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het is een heerlijk droppie!! OOh dan wil je zo weer een pub als je dit leest!
    Wat een heerlijk ondeugend koppie!
    fijne dag
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ohhh....wat een schatje Peggy en wat fijn dat het zo goed met Benthe gaat.
    Veel plezier morgen samen op de Pyppycursus en een fijn weekend.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ach...kijk Benthe nou toch, wat een leuke foto's! Geweldig dat je zoveel plezier aan haar beleeft en wat luistert ze al goed!

    Veel succes op cursus!

    Fijn weekend en lieve groetjes, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wat een droppie hé, fijn dat het zo goed gaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heerlijk dat het zo goed gaat met haar en wat een leuke foto's zeg geniet lekker van je hondje ..ijne weekend lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Fijn dat het goed met haar gaat.
    Geniet lekker van haar.

    fijn weekend, lia

    BeantwoordenVerwijderen
  13. ahh, een benthe blog.
    Ohh wat een heerlijk beest, ze ziet er heeeerlijk gelukkig uit. Wat heeft ze het getroffen bij jou en Alan :)
    Geniet van der!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. och,wat een heerlijke post en wat een super leuke foto`s vooral die met de sint-bernard,echt super.Wat fijn dat het goed gaat en lekker geniet van al het moois om haar heen,super.Heel veel plezier met elkaar.

    Heel fijn weekend,xxx.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Geweldige foto's! En dat zindelijk worden, kwestie van tijd ... wij hebben het geluk aan de voorkant van het huis een parkje / plantsoen te hebben dus Guusje werd elke keer 'buiten gezet' en aangezien hij voor koekjes alles lijkt te doen, werkte dat ook heel snel met zindelijk worden. Geniet van je dametje, groetjes, Colin

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een heerlijke pup!!Zoooo leuk maar ook zooooo veel werk!! Veel plezier op de cursus! Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  17. LIEEFFFFF !!!!
    Wat groot alweer zeg,geef je d,r krachtvoer Peggy ? of kuntsmest haha..
    Het is een liefie hoor,dat gaat leuk worden de Puppycursus dat hebben wij ook gedaan met onze Rakker.
    Bij Martin Gaus himzelf nogwel,Rakker vond het maar niks en vond Martin ook maar zozo..haha.
    Je moet je hond gewoon opvoeden zoals jij je hond graag wilt hebben en niet wat ze daar willen dat jou hond Moet worden hoor let daar wel op Peggy !!
    En schiet niet in de stress hoor als Benthe het niet ziet zitten,bij jou wordt het vast en zeker een schat van een hond dat weet ik wel zeker.
    Plasje doen in huis gaat ook wel over hoor,heeft eventjes tijd nodig net als bij baby,s bij de één gaat het net iets sneller dan bij de ander,komt goed.

    fijn weekend en een dikke Knuf van Rakker voor Benhte

    groetjes
    Dicky Marie.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Leuke foto's zeg! En heerlijk dat Benthe zo heerlijk geniet van zwemmen en andere honden. Prima! Over het zindelijk worden.. Bij ons was het ook een kwestie van tijd. En veel buiten laten. Na het eten, spelen en slapen in ieder geval. En wist je dat als ze al aan het plassen is en je beurt haar op dat plassen onmiddellijk stopt? Misschien nog een tipje....

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Zo klein en nu al zo stoer...dat beloofd wat......liefs van mij....fijn weekend...xxx....knuf voor Benthe van mijn meiden....xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik wil ook zo eentje!!! met zo'n lief snoetje als jouw Benthe...alhoewel ik denk dat er hier 4 "cats" niet mee akkoord zouden gaan, het "rijk" is momenteel al te verdelen door 4, dus een 5de dat wordt heel moeilijk :-)

    Liefs
    marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een prachtig hondje Peggy. Wat zul je daar van genieten! Zo lief. Mij wordt ook steeds gevraagd of we weer een hond nemen. Ik zeg dan nee, in ieder geval voorlopig niet. Manlief wil wel graag maar ik ben bang dat ik nog veel te veel zal gaan vergelijken. Ben er nog helemaal neit aan toe. Maar als ik dit dan zie...mwa...dan ben ik niet meer zo stellig.:) Fijn weekend!
    Lieve groet,
    Agnes

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hoi Peggy,

    Het is een werk dat zindelijk maken...
    Ik wist na een week wat haar ritme was, doordat ik Jip ook op hetzelfde tijdsstip eten gaf/geef.
    Jip krijgt 2 ipv 3 keer eten en dat is een stuk makkelijker ook met uitlaten/spelen met een volle maag.

    Zo moet Jip gelijk na het eten even naar buiten om te poepen (moet even ruimte gemaakt worden voor het nieuwe voedsel haha) en dan gelijk weer naar binnen. Want spelen met een volle maag kan niet.
    Ieder keer zodra ze klaar was met spelen of opstond na het slapen gelijk naar buiten.
    Eerste weken iedere keer op hetzelfde stukje gras zodat ze dat als de plaats ging zien waar ze haar behoefte moest doen. (ik heb bewust geen krant in huis)
    En natuurlijk uitgebreid belonen en het ook zeggen dat ze goed een plas heeft gedaan.
    Ja af en toe zullen mensen wel gedacht hebben, die spoort niet, zo stond ik tegen haar te praten, maar het gevolg was wel dat ze compleet zindelijk was met 11 weken!
    Nu geeft ze zelf aan als ze naar buiten moet, door bij de deur te gaan piepen.

    Benthe is wel een fotomodel hoor, wat en schat.
    Heerlijk weer he een hond in huis!
    Ook hier loopt ze de helft van de tijd los mee, en dat gaat prima.
    Zo prettig als ze dat kunnen, altijd een hond aan de lijn dat vind ik niks, en voor hun zelf is het ook prettig om los te kunnen lopen.

    Succes met cursus, dat is zo leuk oom te doen!
    Fiijn weekend.

    Oeps sorry voor de lange reactie...!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ooh, wat een scheetje, die Benthe. Mooie foto's heb je van haar gemaakt zeg. Haha, de laatste foto vind ik zo leuk; komisch!
    Hoe ging het op de cursus? Ben benieuwd!

    Groetjes, Marjolijn.

    BeantwoordenVerwijderen