maandag 12 november 2012

Aankopen uit Edam

Ook is was zondag 4 november met een vriendin naar Edam vertrokken voor de brocantefair in de Grote Kerk. Gelukkig waren wij redelijk op tijd en stonden we behoorlijk vooraan in de rij. Toen we binnen waren keken we onze ogen uit. De kerk op zich was al imposant maar de kramen met de prachtige spullen die ze verkochten deden daar zeker niet voor onder. Op zich hadden we niet iets speciaals waar we naar zochten. Toch had ik wel een beetje de hoop een betaalbare kroonluchter te vinden voor in de woonkamer. En dit is gelukt!! De verkoopster dacht dat 1 arm het niet meer deed en dat misschien de bedrading vervangen moest worden. Vandaar een mooi prijsje. Hij was ontzettend zwaar want er hingen ook allemaal echt kristallen pegels aan. Dus deze had ik maar even bij de verkoopster achter gelaten. Na 2 dagen werd de lamp opgehangen door mijn neefje (die electricien is, mijn vriend waagt zich niet aan electriciteit)en wat bleek....alle armen deden het gewoon. Ben er superblij mee....
Ook heb ik een aantal oude kerstversieringen gekocht. Kan nooit genoeg krijgen van glaskralen slingers, deze waren ook mooi zwart uitgeslagen. De paspoppen showen ze nu mooi maar natuurlijk gaan ze nog even de kast in tot Sinterklaas geweest is.
Ook ben ik helemaal blij met mijn bloemenlampje voor de slaapkamer!
Dit prachtige fotolijstje moest ik ophalen bij 1 van de standhouders en daar heb ik gelijk de kruk gekocht. Dus je ziet, we hadden aardig wat te slepen, aangezien mijn vriendin een kinderstep en terrine en een kapstok gekocht had!
En ook had ik nog een oude zwarte lijst gekocht maar daar heb ik nog geen plaatsje voor gevonden. Deze oude kledinghanger komt ook uit Edam. Vond het zo leuk met het jaartal ingegraveerd en de initialen.
Zoals je ziet waren we niet voor niks naar Edam afgereisd! Ik kan het iedereen aanraden. We hebben echt genoten en mocht het volgende jaar weer zijn, dan zijn we ook zeker weer van de partij. Groetjes Peggy

19 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige aanwinsten Peggy.
    Je kroonluchter is prachtig en je heb ook mooie oude kerstversiering op de kop getikt.
    Ook je lijstje vind ik heel speciaal.
    Ik ga als het even kan volgend jaar ook weer, vond het echt super.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt idd prachtige spulletjes kunnen kopen.
    Wat een bof dat de arm van de lamp gewoon goed was en heerlijk dat hij al is opgehangen.
    Mooie sfeervolle hoekjes heb je in huis.
    Heel gezellig allemaal.
    Wens je een fijne week, Trudie.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk is dat als je zonder doel gaat en dan met zoveel mooie spullen weer naar huis gaat....heerlijk.
    Ze passen perfect in je interieur. Erg mooi.
    Groetjes Bianca xx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat heb je mooie vondsten gedaan!!!
    helemaal goed!
    geniet ervan...
    fijne week
    groetjes manuela

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je bent inderdaad niet voor niets geweest. Je hebt prachtige vondsten mee genomen naar huis.
    Je kroonluchter is mooi en je hebt weer mooie hoekjes gemaakt.
    Ik vind het fotolijstje helemaal geweldig.
    Ik wens je een mooie dag!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie aankopen heb je gedaan!! Je paspoppen vind ik overigens ook prachtig, ik hoop er ooit een te scoren maar manlief heeft er niets mee dus ik vrees dat het niets gaat worden. Leuk dat jullie zo'n geweldige dag in Edam hebben gehad!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wat een geweldige aankopen heb je gedaan.Ik heb hier bijna dezelfde kroonluchter hangen en geniet er ook nog steeds van.Als ik dit allemaal zo hoor en zie geloof ik dat ik toch ook naar Edam afreis hoor,mocht t ooit nog een keer gehouden worden.Ook al ist best een stukkie vanuit Middelburg.
    Geniet van je aankopen!!
    Lieve groet Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  8. jij hebt je goed vermaakt daar .
    en erg mooie aankopen.
    en wat leuk dat de kroonluchter het gewoon doet .

    veel plezier met je aankopen grtjs saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Geweldige spulletjes heb je gekocht.
    Staat ook allemaal weer gezellig.

    gr. Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zo ben jij even goed geslaagt !
    Dat kan je wel es hebben ,zo heb je weken niets kunnen vinden en dan in 1x een paar mooie vondsten
    Leuk hoor
    Gr Amy

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een geweldige aanwinsten! Die kroonluchter is echt prachtig....wat een geluk dat alle armen het doen! Ook je kerstspulletjes zijn super!
    fijne avond en groetjes van Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Jij bent niet voor niets geweest Peggy !! prachtige spullen heb je gekocht !!
    Het spiegellijstje vind ik super..

    Groetjes
    Dicky Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat leuk allemaal....ik had je wel willen zien slepen hoor....hihihi...xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wow Peggy
    Wat heb jij een hoop gescoord!!! Prachtige spullen en je hebt het ook super op de foto gezet! Ik zit met me neus tegen het scherm geplakt!!

    Tot de volgende Keer!!!
    Lieve groet Peet

    BeantwoordenVerwijderen
  15. wat was het leuk he..ik hoop ook dat het volgend jaar weer is. je hebt echt veel mooie spullen gevonden. leuk dat iedereen toch weer wat anders vind..heel mooi..ik stond trouwens ook bijna vooraan..grappig dat je elkaar dan gewoon niet kent..haha
    liefs hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een prachtige aankopen heb jij gedaan. Vooral het fotolijstje is een plaatje.
    Groetjes Iris

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Zo jullie zijn lekker aan het slepen met spullen geweest!
    Ben vooral weg van je kroonluchter, vind die prisma's eronder altijd zo mooi.
    Zelf zag ik in de kerk ook enorm veel leuke dingen maar uiteindelijk heb ik alleen een duivenmand een een fotolijstje gekocht.
    Groetjes, Sas

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ja het was 'het' luilekkerland voor Brocante liefhebsters! en wat heb je veel gescoord zeg, supergaaf je kroonluchter...en hoe 'zo blij' dat ie het ook 'helemaal' deed zeker!
    Zo jammer dat ik je niet al slepend voorbij m'n kraam heb zien gaan...ha,ha!

    Groetjes Marianne.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Jullie zijn duidelijk niet voor niets geweest ;) Fijn dat jullie een geslaagde dag hebben gehad en met al dit moois thuis kwamen!

    Fijne avond. Groeten, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen