zaterdag 3 november 2012

Herfst en een beetje kerst...of toch al voorjaar??

Ik vind dit een heerlijke tijd van het jaar. Het is herfst maar de kerstperiode komt er zo langzaamaan ook al aan en wat zie ik daar....de voorjaarsbollen liggen ook al in de winkel! Ik kan niet kiezen dus ik waai met alle winden mee. De "kerstboompjes" kocht ik gisteren mijn oog viel er op in een prachtige bloemen/woon/lunchzaak. er stonden er maar 2 en die moest ik hebben. Op de foto zie je het niet goed maar ze hebben een prachtige grijze gloed. Dus de kerstboompjes staan al in huis en hoeven straks, na Sinterklaas natuurlijk) alleen nog opgetuigd te worden met een mooie sobere oude glaskralenketting.
.
Toen zag ik ook alweer de voorjaarsbollen liggen. Van mij mogen die het hele jaar te koop zijn, ik ben er gek op. Dus ook daar maar een grote schaal mee opgevuld voor op de eettafel in de keuken. Ook nog een paar Amarylisbollen gekocht. Die horen toch ook een beetje bij de kerst. Die bollen zijn van zichzelf al prachtig en hebben genoeg aan een oude puddingvorm om in te liggen.
De herfst is terug te vinden in de hop die her en der door het huis verspreid ergens ligt of hangt. Zoals hier in de hal.
Zoals je ziet zijn op de zomer na alle seizoenen wel vertegenwoordigd in huis op dit moment. En ik geniet er van. Als laatste wil ik jullie nog een nieuwe aanwinst laten zien. Een mooie oude kandelaar, deze staat in een nis in het toilet.
Morgen ga ik naar de fair "brocante in de kerk" in Edam. Ik heb kaartjes gewonnen bij Petra van Fort Lapin die dit tevens georganiseerd heeft. Misschien kom ik nog wel blogdames tegen. In ieder geval allemaal een prettig weekend. Groetjes Peggy

21 opmerkingen:

  1. De voorjaarsbollen staan hier ook in de kamer, ik vind het een feest om ze in huis te hebben! Met kerst wacht ik nog wel even, het is mij nu net iets te vroeg al begint het soms al wel een beetje te kriebelen. Ik vind jouw schaal met bollen ook erg mooi!

    Een fijn weekend, veel plezier in Edam! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige foto's en heerlijk sfeertje.Vind vooral die bollen in die schaal erg mooi!!En kerst...zo gezellig,maar nog even niet!!Veel plezier van t weekend.
    Lieve groet ria

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie foto,s Peggy maar,nee de Kerst komt er hier nog lang niet in hoor en de bollen ook niet voor Januari.
    Anders zit ik in Februari al in bikini buiten, haha want dan lopen we zover op de feiten vooruit.
    Maar mooi is het allemaal wel hoor.

    Fijn weekend

    Groetjes
    Dicky Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gezellig hoor toch alles zo bij elkaar. Hier is het herfst maar in mijn voorraad kast staat al een hyacint te groeien, er zitten al wortels aan. Nu alleen nog zorgen dat hij ook groot wordt. Veel plezier morgen. Liefs Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je combinatie is mooi zeg, we schommelen nog in de herfst en toch ook een betje in de winterstand...mooi je bollen, dat is altijd genieten!!!

    Fijn weekend Peggy,
    Lieve groet,
    ♥Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ook ik heb me al laten verleiden door de
    voorjaarsbollen en er een mooi plekje voor
    gezocht.
    Prachtig zoals je alles gedecoreerd hebt.
    Ik wens je een heerlijke dag in Edam.
    Groetjes, Trudie.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie sfeervolle foto's .Ik zie ook hier al bollen maar heb me NOG niet laten verleiden ,ben bang dat ik dat niet lang vol zal houden .Fijne dag in Edam
    Lieve gr Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat leuk allemaal.....en kerstbomen in huis.....gaat alles wel goed met je ???....hang je wel een bord op je rug...wieweet gaan wij ook nl......liefs Ria...xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ik ben er ook morgen in Edam... het ziet er fantastisch uit in je huisje de bollen zijn ook prachtig.
    groetjes
    Anita
    http://alle-mooie-dingen.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dacht ik dat ik vroeg was met een blogje over de feestmaand... zie ik bij jou bollen langskomen! Veel plezier in Edam!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Haha goed idee van Ria ;-) ff een naam bordje op je rug. Ik ga morgen ook heen. We laten ons gewoon omroepen , hallo hallo willen alle blog dames zich melden bij Petra :-))))
    Dus ..wie weet tot morgen

    Je hebt al weer een gezellig sfeertje in huis. Maar ik laat de "kerstdoos" nog even op zolder staan.

    Veel plezier op de fair
    Groetjes, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Jeetje wat ben je al vroeg met kerst ,vroeger kon ik ook niet wachten om met de kerstdeco te beginnen maar dat heb ik nu helemaal niet meer ,heb er nu helemaal geen zin in maar ja dan komt het dichterbij en dan ga je toch weer mee he?

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Volgens mij is de boel een beetje in de war. Er schijnen ook al tulpen te zijn.
    Maar we leven nog in de herfst. En de kerstdoos blijft ook nog even dicht.
    Maar je hebt het allemaal wel mooi gedecoreerd, Peggy.
    Geniet ervan!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Tulpen, voorjaars bollen, hyacinten...en ook alweer kerstboompjes...ze komen allemaal voorbij!
    Prachtig je schaal met mos en bollen op je eettafel...en je kerstboompjes...eh ja...ze zijn wel heel apart hoor...maar mij toch veels te vroeg nog...ha,ha!
    Wat super leuk hé Peggie...dat je de kaartjes en coodie bag gewonnen hebt, voor de Brocante in de Kerk Fair, in Edam.
    Wij hebben vanavond al onze spullen gebracht, en zijn vast begonnen met de kraam aankleden...morgenochtend om 9.00 uur zijn we er weer.
    De Kerk is mooi, en er staan mooie kramen, met gave brocante spullen...hopelijk gaan we elkaar ontmoeten!!!

    Groetjes Marianne.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Steek morgen even een roos in je haar of zo dat herken ik je, wij gaan ook.
    Misschien tot morgen!
    Groetjes, Sas

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Prachtig zeg! Hier vullen de kaarsjes en lichtjes momenteel al het hele huis.

    Fijne zondag

    Groetjes, Pietrik

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Gezellig hoor al dat groen. Vind de kerstboompjes ook altijd zo leuk. Volgens mij heeft de Ikea ze ook (wel nep hoor). Sfeervolle plaatjes allemaal. Groetjes Alie

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Je boompjes zijn super, die had ik ook niet laten staan! Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Jullie huis is al 1 en al gezelligheid (heb je alles al uitgepakt :-)
    maar die boompjes in de terrines zijn erg leuk, en bollen ?? heb ze hier nog niet gezien, maar dat komt vast snel
    Geniet van deze gezellige tijd !!
    lieve groet Yvonne

    ps, je kandelaar op het kleinste kamertje is ook erg mooi!!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik zag de hyacintjes al liggen in de winkel.....toch nog maar niet gekocht. Kei leuk zeg die kleine kerstboompjes! Ik krijg toch wel weer zin in de kerst!
    Fijne avond en liefs van Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Herfst, kerst of voorjaar... het maakt mij niet uit welke titel je eraan geeft, het ziet er erg gezellig en sfeervol uit en daar gaat het toch om ;))

    Fijn weekend. Groeten, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen